08 iunie 2008

Șapte poze printre picături



Mai intâi, mac uriaș pleoștit în ploaie.



Apoi, Nostalgie cu picaturi minuscule. Cum altfel?



În al treilea rând, Dama de Cupă, vitează ca întotdeauna.



În al patrulea, Pomponella.



Într-un moment de respiro, a cincea la rând, madame Louise Odier, veche roză de Bourbon cu parfum clasic.



În al șaselea rând, bujorul ciufulit și în culori kitsch. Se deschide întotdeauna în ploaie, nu l-am văzut până acum niciodată intact.



În fine, sparanghel cu steak de somon. Sparanghelul prăjit scurt si fierbinte, apoi inundat în vin alb și lăsat să se aburească. Somonul la fel, fără vin și fără abur -- la grătar ar fi fost chiar mai bine, dacă am fi avut grătar. Sosul este genial și unicat: Iaurt, frunze fragede de salvie, câteva de pătrunjel, zeama de la o jumătate de lămâie, sare si piper. Ah, să nu uităm: un cătzeluș de usturoi. Totul în mixer. Ornament: frunze de coriandru. Se rotunjește bine cu vin de la Aldi, denumit modest și ieftin Vino Bianco de Sicilia (bio), 2,50 euro. La gust, un fel de Riesling, generos în arome și bine temperat în acid.

(Desertul se trece la secret, fiind obscen.)

4 comentarii:

Lulu spunea...

Si eu tot somon azi...E tata in vizita si gateste niste bucate destul de ciudate, azi am mancat somon cu piure de cartofi (total neelegant). Si la desert niste gogosi obosite facute acu o saptamana de bunica-mea.

Foarte frumosi bujorii, am zis intotdeauna ca sunt florile cu mirosul cel mai interesant.

Pinocchi0 spunea...

Hmm, ia te uita, in bujori nu mi-am bagat niciodata nasul pina acum. O sa incerc miine dimineata.

Pinocchi0 spunea...

Si de fapt, un piure adevarat de cartofi, din ala cu mult colesterol, unt adica, n-am mai mincat de o vesnicie, ce idee grozava. Neelegant? Pff!

Anonim spunea...

Piureul merge cel mai bine cu chiftele si cu muratori geroase, sa taie colesterolul.
Pozele de la tine le salvez intr-in folder intitulat, poetic, delapinocchio