Iarna care aproape a trecut nu mi s-a părut nicidecum catastrofală din punctul de vedere al zăpezii: o iarnă normală. Și totuși s-a circulat îngrozitor de prost în toată Germania, mai ales cu trenul. Vezi nopțile în care un Intercity Express – în care întîmplător era și domnu’ Inginer – nu reușește să urce dealul spre Estul Sălbatic și trebuie remorcat, iar drumul durează zece ore în loc de cinci.
De ce s-a ajuns la situația asta? Pentru că Căile Ferate au făcut economii ca să se privatizeze și să vîndă acțiuni la bursă. Urmările nu s-au văzut imediat, dar se văd acum. La vremea respectivă n-a țipat nici un sindicat să spună că se duce de rîpă toată compania. De ce? Pentru că erau toți funcționari de stat și se simțeau în siguranță.
Acuma fac grevă. Și vorbesc oficial despre un maxim de eficiență, ceea ce înseamnă un maxim de haos într-un minim de timp. Domnu’ Inginer a plecat spre Köln, după care va pleca spre Leipzig, spre Nürnberg și Dumnezeu mai știe încotro. Din cauza grevei, a trebuit să plece cu mașina, și azi-noapte a nins.
Futu’i.
5 comentarii:
Spune bogdaproste ca esti in Germania si mergi cu a 1-a ! :)
Pe de o parte spun, pe de alta... ce simplu pare! Și nu, nu merg cu a 1a. Nici domnu' Inginer.
Futu-i, chiar!
Si pe aci a inceput sa ninga.
Insa la noi poti sa mergi lejer cu clasa 1-a.
SINGURA diferenta dintre clasele 1 si 2, la trenurile romanesti, este ca pe vagoanele de clasa I scrie clasa 1 si pe vagoanele de clasa a II-a scrie clasa a 2-a (asta e o fraza a la drcraciun de la Vlad).
Ar fi o idee interesantă și foarte practică dacă mecanicii de locomotivă ar face grevă numai la clasa a 2a...
(Ieri era doar anunțată, azi chiar au făcut-o, și metroul era de dimineață plin-ochi, fără să fie în grevă.)
Lasă bre, văicăreala, că sunteți socialiști, ce coada mea... nu ca mine, comunist și alea.
:)
Trimiteți un comentariu