08 iulie 2004

bun, bun, bun bun si bun bum-bum?

----- Original Message -----
To: "Pinocchio N.Collodi"
Sent: Thursday, July 01, 2004 10:11 AM
Subject: bun, bun, bun bun si bun bum-bum?

Dragul meu,

Tocmai am ajuns acasa - aseara la doua si repede m-am conenctat sa culeg de pe server "mesajele!". Cu primul am adormit aseara, cu sentimentul de bine ca "mai am" si de "impartasire". Fiindca nu sunt la serviciu, le citesc in ordine cronologica.

Azi m-am trezit in zgomotul de flex. Era intre sapte si opt. Lumea civilizata, de la punctul de lucru al regiei de apa, lucra deja. Cu flexul si nu numai (Am mentionat ca au oprit apa calda pentru revizie? e planificata pentru trei saptamani. Ce tehnici psihologice barbare!). Iar pe asta, mesajul, dupa ce l-am citit am stiut ca trebuie sa si raspund pe loc. (Ce anacolut superb!)

Unde sunt? Sunt bine. Cu creierul in vacanta si numai la banii de cheltuit ma gandesc. La Timisoara era asa de frumos, numai terase si oameni relaxati. Parca numai din astia am vazut: studenti in sandale sau echipament sportiv, copii cu bunici prin parc etc. (I-am vazut si pe ceilalti, desigur, dar trebuie sa facem o selectie, nu? ca de aia se numeste memorie selectiva.) Am facut o tone de poze, mai ales pe drum, la Orsova, Deva, Sebes, Sibiu, dar mai mult din goana calului - o sa vezi. As vrea la mare, dar am confirmat deja la petrecerea de adio a unei prietene care va fi detasata la Istanbul, asta e sambata, iar duminica sunt chemat, pentru prima data nominal, la americani. Asa ca...

Mai am o groaza de treaba de finalizat si cred ca ar trebui sa ma organizez. Imaginea cu locul care nu s-a racit inca imi place. Stii ca au facut si o reclama pe conceptul asta? L-am intrebat pe T la ce, ca el are memorie mai buna, si cica e pentru o centrala termica. Reclama e haioasa, te asigur, din genul "artistic", textul zice despre locurile care pastreaza amintirea ta (caldura amintirii tale? ce poezie!), iar imaginea e o suita de detalii genspuma din cada de baie.

Si uite-asa ne lasam antrenati de chestii care tin de universul nostru interior si da-i si lupta si da-i si lupta, neicusorule, ca la patlushopt'. Io imi dau seama din ce in ce mai clar cat de plictisitori si incoerenti putem fi (omul, noi, eu, ceilalti, toti). Asta fiindca mi-am adus aminte de colegul meu explicand abstractiuni alambicate unei novice pline de prejudecati, in niste formulari si termeni pe care eu, daca i-am ascultat atunci cu urechea nuda, m-am mirat cat de prinsi suntem in propria noastra experienta de patru ani. O gramada de chestii pentru noi subintelese, nu puteau sa faca declic in capul junei. Cealalta parte era un compozit de generalitati diplomatice, care ar fi functionat, daca auditoriul ar fi fost familiarizat cu tematica. Alas, acesta nu era cazul, si ma uitam cu el vorbeste si cum ea il asculta ca boul la poarta noua. Desigur am intervenit. Deci cum sa schimbi prejudecati, daca lumea te aude, dar nu te intelege? Si unde mai pui ca nu-i suficient sa te inteleaga, mai trebui sa-i si placa argumentele. Mdeh, din pacate viata nu e deloc stiintifica. Zi-mi de cate ori nu ai luat decizii in deplina cunostinta de cauza, desi ai fi putut sa te informezi exhaustiv si sa pui toate lucrurile in balanta. Cu simtul umorului si al masurii, putem numi chestia asta "experienta". Si, ca sa mai filofez "un" putin, experienta scurt-circuiteaza demersul stiintific, metoda pas cu pas. Experienta ne permite sa ardem etape, sa punem etichete, sa eficientizam. Pana intr-o buna zi, cand o eroare atat de grava cauzata de punerea in practica a experientei ne va lasa cu gura atat de cascata, incat va fi posibil sa intri cu trenul pana in tubul digestiv.

Ooops, am luat-o pe ulei. Sunt grozav la teoretizari. Exact ce spuneam mai sus. Si imi place sa ma invart in oglinda metalimbajelor, cu referiri ciculare (stop!).

De-acum ma concentrez pe butonul send si mai tarziu cand o sa dau receive, o sa ma mir cata rabdare ai cu mesajele mele.

Cu drag,
eu

Niciun comentariu: