Am gasit o mica dar extrem de interesanta cuvintare a domnului Manolescu, pe care v-o recomand. Ma refer la a doua intrebare, cea care era cit pe’aci sa fie uitata :-) De altfel cele doua intrebari sint bine legate una de alta, chiar daca nu asta o fi fost intentia.
Cu multumiri Teroristei.
45 de comentarii:
presupun ca dl. manolescu nu practica surfing on teh internets.
rotfl "sute de autori" si rotfl "nu exista critica" :))))
vorbeste din auzite, cred, dar macar pronunta "bloguri" nu "globuri"
<)))<
eu ma declar absolut de acord cu manolescu.
jos palaria.
Catfish, Himmelherrgott, cine spune globuri in loc de bloguri?? Nu stiu daca surfeaza personal, dar comentariile mi s-au parut foarte rezonabile.
Lektor, si eu, pentru Manolescu am o admiratie care dateaza... eh, asta e o poveste tare lunga. Ceva din manualele de liceu si ceva din cenaclul de luni.
Am ascultat ce a avut de zis Manolescu, de cateva ori, pentru ca legatura era slaba si tot trebuia sa dau inapoi caci ma plictisisem de intreruperi.
Are dreptate, na, evident, cred ca este cel mai influent critic literar de la ora actuala. Evident ca atunci cand "proza" sau "poezia" de blog vrea sa treaca la nivelul urmator si sa apara pe hartie, va trebui sa dea fata cu criticii de specialitate.
Numai ca Manolescu uita un amanunt: forma aceasta este atat de generica incat poti face aproape orice. Poti face "literatura", desene, pui canticele, ce te duce mintea, si tot blog se va numi. "Blog" e o umbrela extrem de incapatoare pentru orice lucru care poate fi sub forma digitala. Liantul comun este o persoana, sau un grup de persoane care pun in acelasi spatiu colectia de obiecte.
Si tocmai de aceea nu cred ca blogul se constituie drept amenintare la literatura sub forma clasica. Poate fi un supliment, cum este de ex. blogul vreunui scriitor sau poet (unii au), dar in niciun caz nu este amenintare. Da, pot sa il vad ca forma de (sub-)literatura paralela, sa zicem un lant de gotici sau emos care isi impart creatiile artistice si "nu au nevoie" de critica establishmentului. Dar in momentul in care vor vrea sa iasa "in lumea mare", vor trebui sa faca fata criticilor.
De aceea mi se pare absolut badaranesc ce i-au facut lui Luciat. Fata (femeia) aceea, chiar de-or fi mai multe, scrie cum i se pare ei ca este o carte. Nu va inlocui niciodata un critic de specialitate. Iar Luciat nici nu vrea asta. Vrei sa citesti ce scrie despre carti, bine. Nu, nu te duce pe acolo, sau critica in mod civilizat. Mitocania unuia ca "Ochelaristul" (imi scapa numele acum), sau a lui ALS este pur si simplu lasitate.
Am uitat ceva: Manolescu are o atitudine ambivalenta fata de bloggeri. Adica, pe de o parte recunoaste ca a gasit chestii de valoare (Tiganiada), pe de alta parte este frustrat ca bloggerii sunt exclusivisti. Asta e fals. Sunt sigur ca daca N. Manolescu ar intra pe un singur blog, s-ar lasa liniste si ar veni toata lumea sa vada ce are de spus.
Dar iarasi am remarcat dorinta "cultilor" de a controla. E de valoare, dar nu sunt sigur de asta daca nu vii la mine cu manuscrisul in dinti. Atitudinea asta de stapan fata de palmas caruia i se face o favoare este endemica in literatura si cultura romana.
Omul zice: am recunoscut unii fosti studenti de-ai mei, avand comentarii excelente la chestii mai vechi precum ar fi Tiganiada, dar...nu stiu. El vrea, aproape ca cerseste ca acesti fosti studenti sa se duca la el, sa faca temeneaua necesara, iar el de la inaltimea Olimpului isi va da CTC-ul.
Cand vom scapa de aceste slugarnicii si stambulisme, vom incepe sa avem premisele unei culturi majore, oricare ar fi domeniul. Cand aceste relatii de suzeranitate vor dispare, cand aceste reflexe orientale vor dispare, vom incepe sa respiram cu adevarat si se va produce schimbarea la fata a Romaniei.
Numai ca toata cultura romana este acum sub acest model mandarin-oriental. Dau ca exemplu cel mai recent interviul absolut gretos dat de HRP in EvZ.
Eu cred ca ne mai trebuie cel putin 1-2 generatii ca sa putem scapa de aceasta pelagra. Dar Istoria nu cred ca va mai fi generoasa cu noi.
ce cred eu că este foarte adevărat din ce spune domnul Manolescu este faptul că "literatura virtuală" probabil că se dezvoltă (sau se va dezvolta) ca un instrument aparte, o identitate aparte, care nu este nici sub- (în ambele sensuri, şi de categorie, şi de inferior calitativ, aş adăuga eu), nici ameninţare.
Oricum, atitudinea domnului Manolescu este mult mai buna decât cea a lui Pleşu (obsesia mea veche). Omul este circumspect şi spune că lucrurile sunt la început (ceea ce este adevărat). Întrebările sunt bine legate indeed (cu sau fără intentţie), cum zice şi dumnealui, canonul nu se creează discutând (deşi îl poti discuta, evident).
Ce tot întreb io de la prima discuţie încoae este asta: dacă acceptăm ideea ca "blogul" (literatura virtuală, nu orice blog, de fapt) duce lipsă de critică şi adresare, de ce nu se oferă domniile lor să ofere (am făcut un pleonasm?) aceste servicii? Nici eu nu cred că e adevărat exclusivismul de care vorbeşte domnia sa (adicătelea, exclusivismul ăsta nu este unul voit implementat, ci unul natural şi spontan apărut, oamenii care nu se potrivesc în grup se simt excluşi în mod firesc; dar lucru ăsta se întâmplă peste tot, nu numai în literatura virtuală, literatura irtuală e mult mai vizibilă, atât). Un blog care ar beneficia cu adevărat de critica literară a domnului Manolescu ar fi numai ochi si urechi dacă domnul Manolescu ar încerca să intre în grup.
un contraexemplu e silviu gherman. a publicat, fara probleme (imi pare ca romanul chiar a obtinut un premiu), niste proza slabuta. nu lipsita de calitati, dar... usoara. in schimb, e un mare poet. insa poeziile le publica numai pe net (+ ca, declarativ, desconsidera genul) si nu cred ca le vom vedea stranse in volum. am citit, de mult, pe un forum, un jurnal excelent, in genul anisoarei odeanu (desi comparatia e in defavoarea forumistei, alta nu mi-a venit). sunt multe exemple care nu se vor vedea pe hartie, desi calitatea e excelenta. dar, oare, asta nu se intampla si cu manuscrisele, cu poezelele pe colturi de ziar?
oricum, chiar daca siturile web care contin productii cu valente literare nu se inchid din varii motive, ele nu vor intra in istorie, canon, bol s.a.m.d. pen' ca nu s-a ocupat un critic literar de ele. din ce imi amintesc, si am memoria destul de buna, nici un critic literar nu m-a convins sa citesc un autor. m-au convins alti autori, dar criticii niciodata.
Ia te uita ce de comentare multe si frumoase. Buna dimineata, domnilor, dragilor. Si ce raritate, sa fim cu totii de acord, cel putin in mare, intre noi si cu statementul initial :-)
Eu cred ca atitudinea criticului este, pina la un punct, indreptatita de menirea lui: In majoritatea cazurilor, el aplica un canon deja existent (caruia eventual ii mai aduce mici modificari la nivel de intelegere, dar cred ca asa ceva se intimpla destul de rar), pe cind in cazul de fata are de formulat, dezvoltat si pozitionat niste criterii de calitate, adica un canon. Prin asta, el se situeaza automat pe o pozitie oarecum superioara creatorului de arta. Dar este o pozitie inselatoare, care tenteaza la confuzia intre evaluare si superioritate. Cel care evalueaza nu este neaparat superior. Domnul Manolescu stie bine asta, "modestia" lui nu este jucata si, de fapt, nu este o modestie ci un semn de cunoastere si intelegere: lucrurile sint asa cum sint.
Ce nu inteleg eu foarte bine este pretinsa excludere. Blogurile sint publice, oricine poate citi, inclusiv criticul literar. Declaratia bloggerului "pe mine nu ma intereseaza ce zice critica" este pe undeva o fatarnicie, din momentul in care blogul este publicat. Singurul lucru care mi se pare ca ar arata a excludere ar fi bariera social-cognitiva -- scuze pentru termen, ma refer la faptul ca intelegerea blogului presupune socializare, si cine nu socializeaza nu primeste "cheia cifrului". Am mai vorbit despre asta, dar nu-mi dau seama daca la asta se refera dl. Manolescu. Care este bariera din calea criticului? Masa de text-zacamint care ascunde cristalele? Socializarea ca munca necesara, depasind un volum acceptabil? Ce inseamna de fapt adresarea, ce asteapta criticul sa i se aduca "in dinti"?
Nici pe mine nu cred ca m-a convins vreodata vreun critic sa citesc ceva, poate cel mult prin intermediul programei scolare :-) Si vad aici o concluzie interesanta: Da, cei care conving sint ceilalti bloggeri, cititorul (ca un fel de miner, sper ca nu va repugna comparatia :-) gaseste un filon caruia ii atribuie o anumita valoare, dupa care merge din aproape in aproape si... mi se pare mie, sau clasamentele sint cele care conving? Spun asta in sensul in care aceste clasamente, in masura in care sint bine facute (dar ce inseamna "bine"?) sintetizeaza sentintele de calitate si recomandarile comunitatii. Daca asa vedem lucrurile, mi se pare ca ajungem la ideea unei concurente intre criticul literar si o chestie automata gen ZeList...? Deci nu calculatorul face concurenta criticului, ci comunitatea.
Si aici ajungem inca o data la ideea pe care am mai numit-o (sau, eh, invocat-o) din cind in cind, de exemplu aici, ca exploatarea specificului de mediu (interactivitatea, in mod special) este primul criteriu de valoare al blogului. Primul nu ca importanta, ci ca ordine de acces. Dupa care ar trebui sa mai vina niste criterii care nu imi vin acum in minte si cred ca mai bine ma ocup de micul dejun, de exercitiile zilnice de flaut, de cumparaturi si bucatarie. Diseara vom fi la un concert privat de pian la care, eh, accesul nu va fi limitat nimanui, dar banuiesc ca va fi prezenta numai comunitatea gay plus eventual citeva fag hags (hihihi), ceea ce ar putea face anumiti critici sa se simta exclusi... numai ca Roland va cinta, banuiesc, la un pian normal de concert si nu la cine stie ce device legat la Internet, prin care sa mai apasam si noi, din cind in cind, cite o clapa ca sa vedem ce iese ;-)
Cred ca se poate face o paralela intre literatura de pe bloguri si arhivele gen arxiv, mp-arc sau altele citeva asemenea.
Un manuscris netrecut prin furcile caudine ale peer review-ului nu va avea niciodata staif, oricit ar fi de valoros. Chiar daca e la liber pe net, niciun "mare preot" nu-si va arata suportul inainte ca autorul sa-l trimita in mod oficial unei reviste acceptate. Atit in poezie cit si - sa zicem - in analiza matematica.
Cred ca e o reactie absolut normala din partea reprezentantilor criticii literare cind isi arata dintii si pretind o declaratie de vasalitate din partea noii forme de arta. M-a impresionat insa foarte pozitiv modul civilizat si la obiect in care aceasta cerere de supunere a fost enuntata de Manolescu.
Sa nu uitam totusi ca succesul nu are nimic de-a face cu recunoasterea criticii. Desi aceasta din urma nu strica niciodata.
iw zic sa nu punem comentatorii deasupra jucatorilor
Sigur ca nu, dar daca judecatorii nu sint, ramin comentatorii. Cine stie, poate ca de-asta era ingrijorat prietenul nostru comun?
jucatori sunt. chiar foarte buni. si comentatori. foarte prosti.
cum pot sa am incredere in critica literara romaneasca cand o nulitate ca ioana bradea e ridicata in slavi; domnisoara incanta, e cea care face diferenta. in schimb, cel mai bun text postrevolutionar, vietasii de pe rahova, cand e bagat in seama ( foarte rar) e tratat ca un exponat pa antipa, pa zoo baneasa, pa astea: rece-politicos, un caz interesant, un n.b.k. v.rou, o carte de interviuri reusita (cristea enache n-a priceput nimic, rodica zafiu se plange ca parnaiasii se zgarcesc la argou). tocmai cartea care elibereaza valaha din limbajul de cenaclu literar ceausist, prudent-impotent. iti vine sa vomiti.
chiar am fost curios sa vad cam care e raportul referintelor in revistele astea asa spus culturale. in DV: vietasii... nu exista, bagaul e pomenit de mai multe ori de simona sora + ghinecolatrul cosasu care nu pierde ocazia sa-i faca un elicopter ioanei
pe RomLit baragladina conduce detasat la referinte. laudand pitipoanca, adriana bittel emana niste imbecilitati cumplite despre literatura tanara
ObsCult: vietasii... e pomenita de 5x, bagau de fo 35x. n-am mai citit aberatiile, deja am o statistica buna.
{nutresc speranta ca cele doo, maxim 3 virgule absente vor fi suplinite de neostoita sluga a globurilor, leo gonflabil della strehaia}
dle pinocchio,
am interzis CATEGORIC orice referire la numele meu, dc permiteti - pe blogul dvs - mizeria de mai sus?!
nu ma (mai) intereseaza defel 'blogosfera', interventiile mele sint strictamente pe blogurile prietenilor (bola, bucurenci, luiza, egon etc)...
va puteti lauda reciproc in continuare - felicitind-o in treacat pe vesnica second-best, terorista -, in ce ma priveste imi mentin un dispret suveran pt toata aceasta cotcodaceala.
virtuala, of course.
Discutia de pina acum mi-a facut placere, si as vrea foarte tare sa raminem la nivelul asta. Ultimele doua replici inca ma mai amuza, dar ajunge. Domnilor, va rog inca o data sa va tineti meciurile in afara blogului meu.
atunci va rog sa stergeti postarea care contine apelativul (injurios/tiganesc) 'leo gonflabil de la strehaia': singurul lucru adevarat din el este 'leo' (dar acesta este rezervat prietenilor intimi!) - in rest, nu sint nici 'gonflabil', nici n-am pus piciorul in viata mea in localitatea 'strehaia'...
ma rog, se pare k altii au facut-o & vorbesc in cunostinta de cauza; in ce ma priveste, eu nu interactionez cu persoane care folosesc un astfel de limbaj si/sau au calcat pe la strehaia
Domnule Serban, mi se pare ca va cam place sa va jucati de-a "uite comentariul, nu e comentariul". Treaba dumneavoastra, dar eu nu am de gind sa particip la acest joc. Daca va deranjeaza atit de tare ce se scrie la mine pe blog, cunosc o metoda mai simpla: Nu mai cititi. Credeti-ma, e foarte eficient. Daca nu ati mai reactiona la comentarii gen "leo gonflabil", cei care le fac s-ar plictisi destul de repede, si comentariile ar disparea de la sine.
NU vad cum 'ar disparea de la sine' - e un NONsens ceea ce spuneti!
aveti, cum se spune, piinea & cutitul, dar nu vreti sa le folositi pt k ACELE comentarii va cinta in struna, n'est-ce pas?
va asigur k memoria mea nu uita nici insultele, nici retalierile - care vor veni; asteapta doar momentul CEL MAI potrivit...
iar lipsa mea de incredere se intinde dincolo de zona criticii literare, asupra intreg spatiului cultural .ro in care membri ai breslei argatilor au capatat fiefuri
difuzia acestora in spatiul virtual era de asteptat. mai devreme / tarziu se va putea tine glob numai cu aprobare de la o comisie de semianalfabeti prezidata de vreun popa chucky
draga pinocchio, solutia e chiar mai simplă: cenzura. Domnul als nu are ce cauta pe aici (cum chiar dumnealui declara). Iar ce "interzice" domnia sa, e hilar. Şi chiar mai hilară este apelul domniei sale la limbaj civilizat. Între toţi, domnul als cere limbaj civilizat!!
... este cel putin absurd k un neica-nimeni cu pretentii, ilot hilar & marginal al 'salonului refuzatilor', sa se auto-cocoate intr-o pozitie de-nimic-validata din care sa scuipe tot ceea ce inseamna Valoare in tara asta!
IATA unde au dus cele 4 decenii de comunism: alfabetizatii de la sate au navalit in capitala, au atins cu labele lor murdare de la prasila o cultura inca-fragila, coborind-o la nivelul lor meschin & resentimentar...
o tempora, o mores!
ce sa fie cu mirosul asta de prenadez?
(ce ironie! cuvantul de verificare e odora)
Iar incepe...
Rog posesorul maimutei sa vina si-o ia. Iar a scapat din cusca si acum s-a urcat pe o craca si scuipa trecatorii.
Acum revenind la chestii serioase: M., nu stiam ca le ai atat de bine cu d'astea (culturale) de pe net. Habar nu aveam de astea.
WE, nu le am asa de bine cu e-literatura, e doar aparenta. din cauza productiilor lesinatoare din romlit, am inceput sa frecventez cluburile literare virtuale. acum nu ma mai intereseaza atat de mult, dar a fost o perioada interesanta.
in ce priveste gibonul, rog a se considera copilaria nefericita a acestuia. el nu a frecventat gradinita, obligat fiind sa lucreze inca de la 2 anisori in atelierul de cizmarie al bunicului sau: indrepta tinte si lustruia flecuri. o munca nobila sub supravegherea unui aristocrat. bunicul sau era pantofarul vizitiului cameristei bucataresei reginei Maria, deci gibonul e ruda cu tatarii Cuza.
dle pinocchio,
probabil (va mai acord o sansa!) nu sinteti la curent cu faptul k WE m-a amenintat (cu martori, pt k era pe net - pe blogul lui stefan talpalaru) k vine la cursurile mele & imi imprastie masteranzii!!!
un indiciu clar de sanatate mintala, no doubt ;)
ps putea veni chiar azi, k tot vorbeam dspr dr. eric kandel - deci din specialitatea sa...
LOL. ALS ii mai da o sansa lui Pinocchio. Sansa sa ce...ratat cultural?
Eu incep sa fiu cam satul de tine. Si ce am promis sa fac, chiar o sa fac. Si nu era sa iti imprastii masteranzii, ci sa le impart niste mostre de spuse de ale tale netice, asa, pe caprarii: scatologia ta, badaraniile cu femeile, minciuna patologica pe care o prestezi, isteria pe care o propagi peste tot, linsul botinelor - cerut sau mai ales ne-cerut. Paginile sunt stranse, papusule, peste 30 la numar, imi trebuie ceva timp sa le pun pe caprarii. M-a luat durerea de cap citind acele mostre de Spital 9, o sa mai doara capul cand le aranjez, dar merita efortul.
Si cum ti s-a spus: e o problema de timp pana cand haita culturala care te tine si pe tine la suprafata si asa acum nu mai esti fortat sa semnezi in Libertatea, va pica. Vei ajunge unde ti-e locul, prietene: intre "Bahmu" si OTV.
Asa ca mark my words, and this day: de acum oricand poata sa inceapa serialul despre Leo, marele cultural scatologic al globurilor.
Nu realizezi cat de urat esti, cat de multi te dispretuiesc. Pentru toate porcariile pe care le-ai facut pe net, sau prin email. Nu realizezi cati au "cheered" cand au auzit ca o sa ma apuc de serialul "Leo cel scatologic", cati s-au oferit sa ma ajute cu info, cu emailuri de-ale tale.
Nu realizezi cat de asteptata e o asemenea serie, cati s-ar simti un pic razbunati, din cei care au fost afectati de ghertzoismul tau, de agresivitatea ta neprovocata de absolut nimic, de balele tale lasate pe zeci de bloguri.
Esti urat, esti dispretuit, se rade de tine din toate unghiurile.
Nu realizezi cata continuitate ti-am gasit in comportament inca din 2004 cand te dadeai pe forumuri si te apuca cearta cu cate unul si altul, sau cand "luai pozitia oficiala a Dilemei", sau il somai pe Bucurenci (asta in 2006) si acum cand ai ajuns bataia de joc a globurilor.
Asa ca ce voi face va fi in acordul celor multi si va fi o minima dreptate pentru toate abuzurile pe care le-ai facut de-a lungul anilor, cu impunitate, crezand ca esti de neatins. Ei, papusule, esti de f. atins si asta e doar inceputul.
multiplica ura 'celor multi' (& sarmani) cu 1000 & tot nu esti aproape de dispretul meu total & absolut pt VOI TOTI!
mie acest lucru (dispretul, nu ura! - pt k ura este reversul iubirii) imi da forta, ma incarca cu energie & imi deschide apetitul 'for more' ;)
so go ahead, u only make me (even) happier!
haiduci de doi lei, puah... nu dau 2 bani pe viata voastra ingramadita de golemi tristi & colectivisti
imi asum TOT ce am scris, din 2004 sau de oricind, si voi face EU INSUMI publice lucrurile astea - dar nu pe niste mizerii de bleoguri, ci in presa scrisa! - pt k sint MINDRU de ele
ps intr-adevar, 'este doar inceputul'... pt k voi lovi EU: devastator & definitiv
ps am uitat sa precizez un detaliu (update pt cel care-mi face dosarul): eu SCRIU, in continuare, (si) la libertatea!
si la libertatea, si la idei in dialog - si in multe, multe alte publicatii: sint nevoit sa refuz f multe solicitari...
(eventual dati-mi si o adresa email unde pot trimite dvd-ul conferintei mele de la national - i had a FULL house, numai lume buna (actori, critic, profesori universitari...) & restul de 3 sferturi oameni interesati sau fani als, platitori de bilet - exista si o postare pe youtube facuta de unul dintre acestia, din care se poate vedea clar cit puhoi de lume a fost: s-a stat si in picioare!)
sigur k asta e o palma peste ochi pt o plebe care nu va fi nicicind in avanscena culturii, but i can't help it: nu sintem nascuti egali ;)
hahaha, incredibil de delicios! as vrea sa va vad in carne si oase, domnule als! Nu ma mira puhoiul de spectatori de care vorbiti mai sus, cred ca sint sute la fel de curiosi ca mine!
domnule als, la ce catedra aveti dumneavoastra masteranzi? ma scuzati ca nu sint la curent cu aceste lucruri, dar am o scuza buna: sint un oarecare de la real.
poate ma inscriu la anul la cursurile dvs, mai invat si eu ceva nou.
si se pisa novacul in goarna popii chucky caci in lumina rara parea tsukal tihnit
numai ca argatul popii chucky nu vorbeste despre drumul pana umplereaa salilor cu prosti. dar se poate deduce. pana la 5:24 a.m. schimbase tucalul popii, pana la 6:27 il unsese pe don bagi si, in curand, dupa ce va sterge/lustrui icoana cu sf. noica harponand fiara antidacoromana, se va infiinta p-aici beat de pilaf.
dle lektor,
nu stiu daca voi mai avea cursuri (la arhitectura): este al 3-lea an consecutiv, atmosfera este simpatica iar masteranzii, extrem de interesati & de satisfacuti - unii au comentat, deja, pe blogurile lor ;) -, dar pedagogia nu este chiar my cup of tea...
am facut-o pt k seful catedrei a insistat. din fericire nu duc grija zilei de miine (am citeva mosteniri + terenuri vindute), deci as putea sa stau bine mersi fara sa muncesc (sau sa calatoresc oriunde - ceea ce, oricum, fac), dar cum as putea sa refuz unor 'curiosi' k dvs care doresc sa ma citeasca & sa ma asculte aceasta placere?... nu, nu sint ATIT de mizantrop! ;)
ps in caz k nu stiati, dle pinocchio, 'popa chucky' - in jargonul de ferentari-cum-torrent al hulliganoglului - este andrei plesu! va place cum vorbeste protejatul dvs?
domnule als,
ce curs le-ati predat? Examenul a fost scris sau oral?
e curios cum indivizi care scriu sint interschimba ilar cu hilar
dar sa nu fim prea exigenti cu cei cu studii medii
dle lektor,
un curs superb!
o trecere esentiala prin istoria cinematografului... un vis
iar examenul este scris.
ps recunosc k am si defecte (cine nu are?!), dar pina si defectele mele sint perfecte ;)
dati si dvs un exemplu de defect perfect!
va rugam :)
as putea sa va dau unul 'mai-mult-k-perfect': razbunarile mele sint, de regula, terribile ;)
(dar asta doar pt k sint a drama queen; altminteri, sint f blajin...)
si ce a cautat kandel in cursul asta al tau (se tine sambata?)?
kandel, din cate stiu, nu a facut cinematografie.
sau l-ai aruncat la deruta, sa vezi ce zic?
daca-mi permiteti: o posibila prelegere imbinind arhitectura, biologia si cinematografia ar putea avea titlul
"constructia elicoidal dezoxiribonucleica a fintinii din la dolce vita".
Nu sunt eu ala care sa iti permita sau interzica ceva.
Ca nu are niciun sens ce ai zis, e altceva. Dar ce stiu eu, pe aici se face hoche kultur, eu sunt un palmas.
dle lektor,
nici nu stiti cita dreptate aveti!
arhitectura (in 'la dolce vita') este cit se poate de 'acasa' in scena din fontana di trevi: doua barocuri (al lui bernini s.cl & al corpului anitei ekberg) isi dau intilnire intr-un moment flamboaiant infinit-memorabil... k intr-o instalatie definitiva, pt k este pe pelicula
biologia (nordica) este, si ea la locul ei - daca ne gindim la anita ;)
cit priveste 'contributia' lui eric kandel - ea este mult mai semnificativa decit ar vrea sa creada anumiti comentatori-amatori care nu vad mai departe de tarcul propriei specialitati: nu doar k dr. kandel este un mare iubitor de cinema, dar studiile care i-au adus premiul nobel (dspr activitatea autonoma a creierului) sint - dupa propria marturisire - perfect congruente cu cercetarea modului in care se formeaza 'impresiunea' cinematografica... sint lucruri fascinante pe care, iata, un biet critic de film le cunoaste & foloseste in cursurile sale, in timp ce un 'specialist' in neurologie - nu...
ROFL, asa e aleshe. Activitatea autonoma a creierului. LOL
rizi degeaba: este teza insasi a dr. kandel - aceea k 'limba' conexiunilor cerebrale este autonoma & nu are legatura cu ceea ce se intimpla in afara creierului
dar daca TU stii mai bine k un premiu nobel pt medicina... ROFL, indeed!
mi-am amintit de primul poem multimedia (aprox.) publicat de m.ianus
cate muieli, sloboaze, excluderi din diferite cluburi, miscari alandaliste s.a.m.d.
(creatia era o chestie oloaga in flash croita dupa power point)
Trimiteți un comentariu