06 mai 2011

Aceeași liniște

Moș Pinocchio are momentele lui de uimire. Cum a fost în fața blîndeței unei femei frumoase cu pielea ciocolatie. Pe nume Christelle. Ceea ce poate că e ceva absolut normal în Franța.

Fiica ei Rachelle la patru ani, vîrsta încăpățînării și a volumului auditiv percutant. Era un asemenea moment la bucătărie. Christelle, întrerupîndu-și pregătirile, a luat-o pe Rachelle și a pus-o sus, pe blatul de lucru, printre cutiile cu mirodenii. Ai văzut cum miroase asta? a întrebat-o cu voce joasă și liniștită apropiindu-i cutia de nas. Cimbrișor. Rachelle s-a oprit din țipat. Și acolo? Aici e cimbru. Apoi rozmarin, levănțică, esență de portocale.

Cînd sîntem singuri facem gesturile interzise, sau cel puțin acelea care ni s-ar părea nouă interzise. Cînd am fost singur în bucătăria lui Christelle, am mirosit și eu mirodeniile.



PS Sînt bunic pentru a doua oară.

5 comentarii:

vera spunea...

Ah, AH, AHHHHHHHHHH, ce frumos.... Pai, sa fitzi cu totzii sanatoshi si sa va bucuratzi de bebelush/a.
Ai fi putut, macar acum, ca atunci ne-ai explicat cum ginerica te tzine in ignorantza - sa ne spui: i fata, ori i baiet.
Cu pravalia de mai antzartz, am intzeles, e secret. Dar cu bebele Prinzessinei?
Bravo, bravo, ma bucur mult pentru voi.

Pinocchi0 spunea...

Achso, era să uit, bine că mi-ai adus aminte: E (tot) băiat. Ginerică știa că e fată, adică ce îi spusese cucoana de la ecografie, dar uite că. Vorba Prinzessei, bine că n-am aflat și noi gogoașa asta, că i-am fi pregătit deja grămezi de lucrușoare roze.

Madelin spunea...

Si tot nu e de crezut, deci. Cuuum? Pinocchio bunic? Nu crez io asa ceva!
:)

Sa va traiasca si cu parte de mirodenii linistitoare, rare si bogate in arome.

Irina spunea...

Felicitări! Să fie sănătos și să-i bucure pe toți!
P.S. Când apare ce apare?

Pinocchi0 spunea...

Mulțumim :-)

Madelin, prima dată a fost mai greu de crezut, acum avem deja experiență.

Irina, dumnealui a apărut săptămîna trecută.