29 ianuarie 2012

Liniști japoneze

Dear Professor P.,

I am Professor I. Miyake. I am a key person regarding your visit. As Dr. Yoshimoto has done very good job for the invitation, I had not contacted you by myself. She asked me and reported me the details of the process. She is an excellent coordinator.

Well, I understand everything completely goes well so far, and guess you are very much excited at coming to Japan, because this is your first time to come to Japan if I understand correctly. Our colleagues are all looking forward to meeting you soon.

Best wishes, etc., etc.


Procesul de care e vorba în mesaj a durat mai multe luni. M-am împiedicat de e-mailul care anunța posibilitatea de a merge acolo; am trimis hodoronc-tronc un dosar tradus în engleză, rămas de la o drăcie americană, pentru care o mai bombăn din cînd în cînd pe Beate că de ce m-a pus să fac asta; m-am întîlnit la Palermo cu un oarecare profesor din Austria, care mi-a povestit cum surîde Hiroshima ca și cînd nici usturoi n-ar fi mîncat, nici gura nu i-ar mirosi; am primit a doua zi un mail la fel de nevinovat despre ce formulare să completez, și am înțeles că acela fusese de fapt interviul hotărîtor; m-am plecat în fața șefului ca Eva în fața lui Addison de Witt și m-am dedat sclaviei; m-am bucurat și m-am enervat, mi-am pus întrebări, am avut emoții și nu, nu am vrut nici un moment să renunț.

Acum s-a făcut liniște. Afară ninge. Într-o bună zi, mă voi urca într-un avion, voi ameți o veșnicie pe deasupra norilor, și, cînd mă voi trezi dimineața, va fi Tokyo. Ohaio gozaimasu.

Niciun comentariu: