23 mai 2012

Florile lui Marx sau nemții și tehnica

Floarea în cauză era o Bromelia achiziționată de Marx într-un ghiveci minuscul, abandonată tot de el după ce s-a trecut floarea, și adoptată-udată de Pinocchio, suflet caritabil, timp de vreun an sau doi, în ciuda întrebării insidioase dacă dumneaei va mai produce vreodată și altceva decît frunze în dungi.

În perioada pacifistă a lui Pinocchio, bromelia înflori. Skype:

Domnu’ Inginer: A înflorit Bromelia lui Marx, face o floare cît toate zilele.
P.P.: Arată-mi, arată-mi!
Domnu’ Inginer: Hmmm… (Cade pe gînduri.) N-am laptopul aici. Trebuie să fac o poză cu ifonul și să ți-o trimit mîine pe mail.
P.P.: Nu e mai simplu să iei ghiveciul și să-l pui în fața camerei?

Domnu’ Inginer începe să rîdă. Și rîde, și rîde, și rîde… Cînd termină, spune:
– Vezi, asta e diferența între concepția nemțească și concepția romănească despre tehnică.


Bromelias

3 comentarii:

Monica spunea...

Păi dară, că bromelia nu e sensibilă să se ofilească dacă o muţi un milimetru de unde a îndrăznit să înflorească! Sau neamţul nu e italian exagerat (mi- am auzit nişte remarce legate mutatul plantelor şi de atunci suflu şi-n cactuşi. Sau limba soacrei, cum doriţi)

Pinocchi0 spunea...

Neamțul e îndrăgostit de tehnică ;-)

vera spunea...

Mie mi-a placut mult asta. Din motive diverse. Intii, ca e clar ca romanii, cu lipsa lor de disciplina germana si de respectat regulile cu sfintzenie, au mai multa imaginatzie si indrazneala sa se gindeasca la solutzii 'improvizate', care rezolva problema ilico presto.
Apoi, ca omul a ris. Si a produs explicatzia aceea. Sper si ca in acest proces, a existat si o mica nota de German autoderision.