07 iulie 2004

Frivolitati mondene

----- Original Message -----
From: "Pinocchio N. Collodi"
Sent: Mi, 23. Jun 2004 11:38:42 Europe/Berlin
Subject: Frivolitati mondene

Dragul meu lup alsacian, contradictoriu dar mereu acelasi, atit in Scufizza Rosie cit si in Colt Alb:

Se pare ca gemenii mai au si miraculoasa insusire de a atrage zburatoarele nocturne cele mai exotice, la fel ca si lampile, lampioanele, ghirlandele luminoase si aurorele polare. Desigur, zburatoarele mai putin exotice sunt atrase si ele in egala masura, dar vai, cine le ia in seama? Si cine stie cite drame anonime se vor fi consumat in umbrele tremurate care, la fel ca si lumina, sunt produse de acelasi corp incandescent: Fluviul rece in delta fierbinte, ziua de noapte, bazaltul de bazalt. Nu-ti place aurul: fie-ti iertata si aceasta excentricitate, cu atit mai mult cu cit iti place platina (pe care o vei fi observat desigur printre modelele expuse, cum ar fi inelul african No. 19 cu safirul de Madagascar montat in platina si combinat cu lemn de abanos, ideea mea, sau inelul No. 28, simplitatea si modestia inruchipate, cu carréul de diamant de culoare river, prins sub tensiune in sina de platina, fara montura).

Trebuie sa-ti povestesc despre Jean-Noel: Venind de la Lille, care nu este departe de Anvers (sau Antwerpen, daca preferi), bijuteriile, metalele si pietrele pretioase sunt traditie in familia lui de mai multe generatii. El insusi se ocupa de aprovizionarea cu bijuterii a firmei C... intr-o zona care se intinde cu mult mai departe decit Madame Bavaria insasi, cu'a ei forme planturoase. Jean-Noel mi-a studiat cu minutiozitate colectia de inele, le-a imprumutat si purtat la fiecare cercle français si s-a facut ca le scapa pe jos, ca le pierde, sau ca le uita de fiecare data. Intr-o buna zi, a decis ca imi lipsesc doua lucruri: un inel fara piatra si unul cu smarald. I-am spus ca am inele fara piatra, si ca smaraldele nu imi plac. A repetat pe un ton politicos, cu intonatia cu care repeti replica cea mai absurda si mai nerusinata pe care ai auzit-o vreodata si pe care tocmai ti-a servit-o cineva intr-un mediu care interzice ridicarea tonului sub pedeapsa cu excomunicarea, expulzarea si exilarea: Nu-i plac smaraldele... Il n'aime pas les émérauds...

Am fost salvat de la adormire de faptul ca profesorul de knowledge management s-a imbolnavit si nu si-a putut tine cursul. Am urmat o pereche de coapse perfect bronzate, garnisite cu un par auriu exact! de nuanta mea preferata, si am ajuns la coltul strazii lui Jürgen. (De fapt nu creatiile lui vroiam sa ti le arat, poate in afara de nasul de aur care atirna deasupra vitrinei si care da numele atelierului, ci creatia mea, pagina de web.) Ii promisesem o sticla de Pinot Gris de Murfatlar, si i-am adus-o, apoi am stat la o tacla, pina cind au venit primii clienti. Apropo de coapse bronzate, de mustati si de ce imi scriai ieri: Singura mustata care mi-a placut vreodata si pe care am vazut-o live a fost a lui R. Era importata din la belle epoque (onorabilii domni din pozele mele de familie au mustati asemanatoare) si la urma urmei indescriptibila. Trebuie sa-l vezi cum face ochii mari si rotunzi, debiteaza porcosenii nemaiauzite, si mustatile in furculita ii explodeaza. Singura imagine care ii face concurenta prin circumvolutiile memoriei mele este una captata la 2 Mai: R, singurul dezbracat pe plaja de nudisti (era frig si vint), aberind tandru cu I, prietena lui, in mijlocul nostru; amindoi isi pierd echilibrul si cad pe nisip; in cadere, I se agata de el si il incolaceste cu picioarele intr-un gest reflex; iar el (pusche pe limba-ti de vei spune mai departe!) capata o semierectie. Nu stiu cit de vizibil ma voi fi holbat la el, dar imi aduc aminte foarte bine, mai ales de acele dimensiuni pe care rar mi-a mai fost dat sa le vad vreodata in lumea larga. [...]

Atitea nume dintr-o data, si toate pentru o singura fata. [...] Astea sunt ciudateniile memoriei: Matematica spune ca in ultimii 14 ani am petrecut una peste alta cam 6 luni in Romania; iar memoria comprima cei 14 ani la 6 luni subiective si aduce intimplarile de atunci, d'antan, intr-un trecut surrealist de apropiat. Desigur ca o schimbare de perspectiva ar produce diferente considerabile de perceptie.
[...]
Bon voyage si pe curind!
[...]

Niciun comentariu: