22 august 2005

...si ce s-a mai intimplat pe aici?

La Malaga au fost zilele trecute de doua ori mai multe grade decit la München. O afirmatie care constituie o infractiune in materie de fizica elementara. Mi-l inchipui pe George Moisil, care mi-ar fi explicat cordial care este diferenta intre temperatura relativa si cea absoluta, si nu ar fi avut nici cel mai vag ton de repros sau de ironie in voce. La Malaga au fost deci 37 de grade, in timp ce noi, aici, aveam, de bine de rau, vreo 18 la ora prinzului. Jana s-a intors din conced. Am intimpinat-o ca batrina domnisoara Maudie Atkinson din “Sa ucizi o pasare cintatoare”: cu foarfeca de gradina in mina, inspectind tufele si arbustii, si ajustind pe ici si colo tot ce iesea dintr-un concept foarte personal de ordine gradinareasca. Pentru ca tabloul sa fie complet, imi lipsea palaria de soare. De care soare? Statusem toata duminica in casa si iesisem pe seara in gradina, in ciuda senzatiei de rupere de nori iminenta, pentru ca nu mai suportam pereti, ferestre inchise si televizor la mijloc de august.

Jana fusese 10 zile la Malaga. Si ce s-a mai intimplat pe aici in lipsa mea? m-a intrebat. (Domnu’ Inginer asculta conversatia noastra din bucatarie, facind o tarta cu prune.) Aaaaaaaaah... am tuns gazonul? am spalat rufe de am umplut tot spatiul de la subsol? am terminat de bricolat si vopsit in albastru-gentiana casa din gradina? cu metroul de 8:20 merge un tip la care se vede prin pantaloni cum ii ajunge dotarea pina la genunchi? Ce sa-i povestesc?? Ah sa vezi, azi dimineata pe la ora 6 s-au intors vecinii de vizavi de la o petrecere si au facut circ direct sub geamul nostru de la dormitor. M-am trezit, am orbecait fara ochelari si am deschis geamul. Trei figuri cetoase s-au intors brusc spre mine, probabil neasteptind nimic bun. Am vrea foarte tare sa dormim, am spus pe un ton care nici nu cerea, nici nu admitea replica. V-as ruga sa fiti atit de amabili si sa va continuati conversatia in alta parte. Desigur, desigur, a spus grabita silueta feminina. O alta silueta, care parea sa aiba concentratia cea mai inalta de alcohol, a mai spus ceva ce n-am inteles. Stii, a fost in sfirsit un semn ca cineva e aici, ii explicam Janei, in sfirsit oameni! Aha, a continuat ea fabulatia, ai fi putut la fel de bine sa ii intrebi: Ei, si cum a fost la petrecere? Drept sa spun, duminica dimineata la ora 6 nu prea ma interesa asta.

...si diseara o sa avem 90 de grade la umbra, am anuntat-o pe Ruth, cufundata intr-o tabela din Excel. A lasat balta contabilitatea. Cum? Unde? Cit?? Daa, mergem la sauna. Pe vremea asta ce altceva?

Niciun comentariu: